Think Different

call to OpenGL ES API with no current context (logged once per thread) 본문

OS/Android

call to OpenGL ES API with no current context (logged once per thread)

TENNESSEE 2013. 9. 21. 18:04

안드로이드 개발 중에, DDMS에서 아래와 같은 오류가 출력되는 것에 대한 해결방법이다.


Problem

  • call to OpenGL ES API with no current context (logged once per thread)


Solution

  1. ${PROJECT_NAME}/AndroidManifest.xml을 연다.
  2. <application>태그에 android:hardwareAccelerated 속성을 추가하고 값을 true로 설정한다.(android:hardwareAccelerated="true")


Tips

  • 추가한 hardwareAccelerated속성에 대한 설명은 아래 Reference에서 참고


Reference

  • http://blog.naver.com/websearch?Redirect=Log&logNo=70175234049
  • http://aroundck.tistory.com/entry/Android안드로이드-Manifest-Activity-테그-속성-hardwareAccelerated-하드웨어-가속